torsdag 10 januari 2013

Tille äta upp sin mat.

Ett nytt ord hos Thilde som jag tycker gör väldigt mycket för vissa meningar är "sin". Typ " Tille äta upp sin mat" istället för "Tille äta upp mat" , ett sånt litet ord kan göra så mycket och jag blev helt paff när jag hörde det!

Dagen har varit ett ända långt träningspass känns det som. Det började i morse med snöstormen . Jag tänkte att eftersom jag känner mig lite sjuk och det är typ snöstorm så tar vi bussen till förskolan. Vi satt oss tydligen på fel buss (eller den var felmärkt!) och den drar iväg åt fel håll helt plötsligt. Det slutade med att jag fick gå minst dubbelt så långt i stormen med två skrikande barn, yeheej! Jag var dyngsur av svett när vi kom fram, vår vagn är ju inte direkt någon snöskoter som sagt så det blev till att dra vagnen bakom mig hela dagen. Resten av turerna (3st ) valde jag att se som träningspass, då kändes allt lättare. Jag kände mig som en deltagare i biggest loser när de ska dra en bil bakom sig ;) det snöar fortfarande så jag är glad att det är fredag och alltså hemmadag imorgon !
Sedan är det helg! Vi har inga planer än, jag hoppas verkligen inte att min sjukdom som jag känner av bryter ut så jag blir liggande, helger är heliga nu för tiden. På måndag kommer äntligen mina föräldra
r hem ifrån nya Zeeland , som vi längtat! De har varit borta 5 veckor och haft det underbart verkar det som. Www.solveigwestergren.blogspot.com
Där är min mamis reseblogg :)

Nu ska jag sova . Oliver har fått in någorlunda nattrutin , vaknar typ 00 och 04 och äter , sedan upp 05;) rutiner men kanske inte de roligaste för oss andra :p




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar