onsdag 9 januari 2013

Nattinatt

Idag har jag fått höra Thildes första konversation med någon i hennes egen ålder. Det var när jag hämtade på dagis. När vi var ute i hallen för att klä på så kom en liten kille som heter Karl ut för att byta blöja.
" Hej Thilde"
"hej Karl "
" Karl bajsat?"
" Karl bajsat, byta blöja"
Thilde vänder sig till mig " Karl byta blöja"
"hejdå Karl "
"hejdå Thilde "
Naaaw, <3

Idag har varit till en början en väldigt bra dag. Lämnade på dagis och gick sedan en lååång promenad runt halva Bomhus med grannen, en och en halv timme var vi ute och spurtade! Vill verkligen hitta tillbaka till motivationen som jag hade i höstas, kilona rasade verkligen men helt plötsligt sa det stopp i psyket och jag var inte alls taggad längre! Irriterande! Men nu ska jag hitta tillbaka, har många runt omkring som är taggade, och jag åker med på det hoppas jag . Nu ska mammakilona bort och jag ska bli mig själv igen! Så med promenader, mitt blivande löpband, viktväktarna och Friskis ska jag väl ta mig tusan lyckas?! Beställde även viktväktarnas nya kokbok idag, ännu lite inspiration, Till motivationen är tillbaka ska jag banne mig köra på viljan.
När jag var och hämtade Thilde slog en enorm trötthet till och nu känns det som jag är påväg att bli sjuk. Vill inte! Har varit halvdöd hela kvällen och vi har haft Björns släktsida här på tårta eftersom min älskling fyller 26 idag, hipphipphurraa! Jäklar vad vuxet att vara 26 , jag är avis ;)

Det går så himla fort med Olivers utveckling nu. Han svischar över golven här både ålandes och i gåstolen. Han har några dagar dragit sig upp på knä, och igår tog han tag i Thildes lilla stol och drog sig upp till stående! Lilla hjärtat <3 han försöker också krypa på alla fyra, men det är lite krångligt det där. Ingen stress säger jag bara, mamman hänger inte med!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar