tisdag 29 januari 2013

Idag är jag stolt över mig själv!

Efter en till jobbig natt, en slitsam dag och en lång nattning tänkte jag att "nej idag orkar jag inte mer, jag lägger mig på soffan och äter glass för det är såååå synd om mig! "
Jag funderade på det en stund men tänkte sen att vafan, det är bara att göra det så kommer jag bli så jäkla nöjd, struntar jag i träning och plugg kommer det bara bli ännu meeeeer synd om mig! Jag kan ju inte plugga psykologi hela dagarna och inte ens kunna motivera mig själv! Så. Nu har jag sprungit 3km, städat köket och kollat på veckans sista föreläsning. Underbart! Man måste bara börja så kan man inte sluta. Inte tänka så mycket, bara göra. Jag är så mycket piggare och gladare nu än jag var för två timmar sedan, och nu kan jag gå och sova utan ångestklump och en massa glass i magen.
Empa kan om hon bara vill!!!








Haha idag ville småtrollen bada ihop, de hade jätteroligt en stund iallafall men till slut blev Thilde less "LILLEBLOL SLUTA PLASK!!!!!!"
Nu är badkaret beställt så i slutet av nästa vecka ska vi hämta det på K-Rauta. Sen blir det nog ännu roligare att bada ;)

Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Du är enastående! Och precis som du säger det är hos sig själv man ska börja för att förstå psykologi.

    Visst är det roligt med lillebror. Men tänk att en så liten människa som Thilde kan förstå och ha tålamod för att hon förstår att Oliver inte förstår att det är obehagligt men stänk. Det är utvecklingspsykologi det!

    SvaraRadera