lördag 7 januari 2012

Ont i mammahjärtat

Ikväll när Thilde skulle bada och jag höll på att fylla i vatten var hon så ivrig och sprang fram till baljan och halkade! Som tur var såg jag allt i ögonvrån så jag kunde kasta mig fram på något jäkla sätt och få dit handen precis när hon skulle slå i bakhuvudet i klinker(kakel?) golvet. Fyyyfan säger jag bara, jag var alldeles skakig efteråt, Thilde var glad och ville hoppa i plurret efter någon minut, jag vill fortfarande gråta bara jag tänker på det!

Annars har dagen flytit på fint, T är så mysig och donar gärna runt själv medan mamma läser.. En annan väääldigt rolig sysselsättning är att springa runt med armarna rakt upp eller klappandes och "sjunga" och kasta sig i famnen på någon mamma/pappa/farmor som är i närheten. Det ser så himla härligt ut, som om hon vill testa hur fort hon kan springa mellan saker och så skiner hon alltid upp när hon ser att man sitter på golvet och klappar åt henne :)

Fröken har även försökt säga både öga och bada idag, resultatet blev typ göga och gada. Häftigt!


Okej detta blev ett Thildeinlägg, och det är ju faktiskt vad bloggen handlar om så..
Imorgon blir det Leklandet med vännerna, kul!! Nu ska jag försöka sova, känns inte som jag gör något annat än att gå runt och vara trött nu. Jag sover kasst på nätterna och vaknar allt annat än utvilad, jag hoppas verkligen på andra bullar inatt! Nu är "ärtan" btw 20 veckor , hälften kvar alltså! Häftigt:)






Har du verkligen varit så här liten ? Jag njuter av varje sekund med dig min fina busiga duktiga underbara dotter!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar