måndag 30 januari 2012

Familjen lite annorlunda

Jag var lite stressad förut inför morgondagen, det är första dagen Thilde ska vara på förskolan från 08 och jag ska på föreläsning.. Jag har lagt fram kläder och planerat morgonen, hur ska jag hinna duscha liksom?! Men nu har jag sett familjen annorlunda, och jag säger bara det ... SHLAPP AV EMPA! Hur får dom det att gå ihop?! Jag oroar mig för att få iväg en unge till förskolan, och de ska ha iväg 10!!! Heeelt galet, jag blir nervös bara jag tänker på det;) om jag någonsin föder mitt 7de barn kan ni lägga in mig på psyket, nog för att jag älskar barn men någon måtta får det vara;) Mina problem att få tiden att gå ihop är fr.o.m. Nu värdsliga problem, jag har fått lite perspektiv på tillvaron !

Idag har vi åter varit på inskolning, Thilde var ju sjuk i fredags och sedan har det ju varit helg så idag stannade jag hela förmiddagen igen , tänkte att det skulle vara lugnast så.. Men imorgon är det som sagt allvar, hur ska det gå ? :'( jag vet inte hur jag ska klara av att slappna av när jag inte har koll på min lillskrutta. Man kommer väl in i det, men just nu känns det bara hemskt!

Ikväll blev det bad och mys framför bompa , som Thilde lärt sig säga! Hon jagar mig med tvdosan och säger bompa när hon vill titta på barnprogram , tiden går så fort så jag hänger inte med!!







- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Fina du!Jag förstår hur du känner dig. Visst är det ett livspussel oavsett hur mycket man ska klara och hur många man är.Ni gör det jättebra!

    SvaraRadera