tisdag 30 oktober 2012

En helt vanlig tisdag..

Idag har vi varit hemma, barnen och jag. Thilde fick feber igår kväll så hon fick vara hemma ifrån dagis idag. Hon har varit pigg som en lärka så imorgon blir det nog dagis igen om lilla damen har lust.
Så himla typiskt småbarnsmorsa idag. Jag gick ut med vagnen efter Thilde ätit lunch så de kunde sova eftersom båda verkade jättetrötta. Härligt med lite mammatid tänkte jag( det är verkligen inte varje dag man kan få dem att sova samtidigt) jag tar en tur in på Ica och köper en panpizza som jag ska ha till lunch (mmm så gott!) sedan börjas det .
" maamma, låter nu?"
" ehhm en bil, sov lite nu"
" mamma, låter nuu?"
" vagnen låter, sov nu, kaninen är trött"
" hemma nu? "
" nej det är långt hem"
" wooooow, låter NUUU?"
" ssssh"
" Låter JAKTOR"
" PAPPA? PAaaappa?"
" pappa jobbar, sov nu"
" pappa borta ! Tog han vääägen?"
" mamma, gå hem NU"
" jajaja vi går hem nu"
Sådär höll det på och jag hann bli tokhungrig innan vi kom hem. Väl hemma skulle jag äta min Billys i smyg i köket medan Thilde kollade på tv, men precis när jag tog ut den ur micron kommer hon inspringande i köket .
"WOOW pizza!! Tilles"
Och så klättrar hon upp på stolen och äter och äter som aldrig förr. Jag fick äta fil och flingor. Jappjapp livet med de små , nästa gång köper jag två pizzor.

Resten av dagen har vi bara myst på Thildes rum, städat och badat. När Björn kom hem smet jag iväg på en liten valborunda och kom hem med en matta! Hittade den på Mio, på rea :) Vi gillar verkligen inte mattan vi haft nu och denna blev kanon!


Jaja dålig bild men syns ju att den inte är vit iallafall.




Thilde hade mys i soffan efter badet idag.

Vi har btw bytt överdrag på sofforna, nu är det beige och det passar ju nu i höstrusket!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar