tisdag 9 oktober 2012

Dagen idag



"Thilde ska vi gå till dagis?"
"Dagis! Leka kOOOmpisar"
"Vilka kompisar vill du leka med?
" Tille leka Karl och Nora!"
Sen tittar hon upp på mig och rynkar på näsan
" Neeeeeeee. Tille leka ANNA-LEEENA" sedan ser hon överlycklig ut.
Anna-Lena är Thildes fröken som verkar vara ganska poppis ;)

Medans Thilde var på dagis var jag och Oliver hemma och donade och vilade ut efter en kämpigt natt med en förkyld liten kille.  När vi piggnat till och hämtat hemma fröken igen var vi ute och hoppade i vattenpölar ett tag innan vi fixade mat, idag från Linas barnkasse som vi fick igår! Den var inte så barnslig som det lät, mer småbarnsfamiljevänlig kasse bara . Idag stod renskavspasta på menyn, gott.

Nämen det blir inte roligare idag, nu ska jag lägga mig och läsa arbetsmiljölag tills mina två blå går i kors och jag deckar .. I ca EN timme, sedan.... Babababaaaa.... Amma, blöja,alvedon,nässug, näsdroppar,amma,sengårdetruntrunt tills att Thilde ropar MAAMMA! Nejdå, allvarligt så tänker jag såhär(just nu, inte inatt;) va tusan, det handlar om några år, vad gör det om hundra år? Jag har säkert något annat att vara trött över sedan, typ ett jobb. (förhoppningsvis!)

Nattinatt !

1 kommentar: