tisdag 6 november 2012

Godkväll

Dagen har gått lugnt till, så som det ser ut mest hela tiden nu. Vi har det väldigt mysigt om dagarna !
Ikväll har jag varit och kollat in ett nytt gym som kommit till stan, Curves. Deras affärsidé är att man ska kunna träna deras program på en halvtimme, tre gånger i veckan och förbränna ca 500 kalorier per pass. När jag tidigare läst om denna gymkedja är det bara positivt jag läst, och själva iden är ju kanon. Allt är egentligen idealiskt för mitt liv just nu, det är nära och går fort. Men det var tyvärr inte en rolig bild jag fick av stället idag. Ingenting för mig , jag tror jag behöver få en kick av att träna för att det ska bli av. Jag vill gå på fartfyllda pass som är roliga, inte gå runt i en ring med maskiner som är gjorda för sjukgymnastik. Nej när mitt kort på må bättre går ut om några veckor får det bli Friskis och Svettis, de har en del pass som funkar schemamässigt just nu vilket inte må bättre hade. Nog om denna gymdjungel.





Thildes standardfrågor just nu är :
"Vem är deee?"
" Låter nuuu?"
" Tog han vägen?"
Hela vägen till och från dagis fick jag vem är det frågan och då gäller det både människor och saker. Häftigt att se världen genom en tvåårings ögon men ibland blir det väldigt svårt för mamman att svara på saker hon inte har en aning om själv ens!

Med Oliver går utvecklingen också framåt, minst sagt. Han vill så gärna så mycket ( helst komma framåt och nå syrrans leksaker.) det går så fort . Snart är vår lille kille 5månader, det är ju nästan ett halvår!! Vart försvinner tiden ?

Nu ska jag överge USA valet och krypa till sängs, det blir spännande att se vem det blev imorgon bitti! Natti


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar