tisdag 27 november 2012

Den där mobilen


Jag har varit halvt som halvt utan både mobil och iPad några dagar då min enda laddare har glappat och varit opålitlig. Idag var jag helt utan båda två, och herregud så beroende man är av dem! Vad ska jag lyssna på under promenaden? Hur ska jag ringa mamma? Hur ska förskolan kunna ringa mig? Hur ska jag veta vad jag ska göra utan alla påminnelser? Hur ska jag veta när jag får ett viktigt reklammail?! Ja men ni förstår väl att Björn fick ta raka spåret till biltema efter jobbet och köpa mig en laddare?!

Den iPad och mobillösa dagen har ändå flytit på bra. Jag var hockeyänka nu på kvällen med nattning men tur för mig så valde Oliver att sova två ggr istället för tre idag, så han var trött vid halv sju , och Thilde sov inte alls på dagis så hon somnade på två minuter vid sju! Jag fick lite ensamkväll som jag spenderade med arbetsrätt och en opponering på en jämställdhetsplan, jiiha! Skönt att få lite gjort iallafall .
Jag pluggar just nu arbetsrätt på 25% och psykologi på 50% och det fungerar bra. Visst känns det i magen att man har något att göra heeela tiden och jag är ju världsbäst på att lägga ned lika mycket energi på att dra ut på saker som att faktiskt göra uppgifterna. Men jag jobbar på att bli bättre på det! För bara man sätter sig med plugget kan man ju ha iallafall halva veckan utan stress :)
Nu säger jag godnatt och kryper ned i min varma säng, i huset är det allt annat än varmt så jag gissar att det är grymt kallt ute !




Thilde har gått in för det där med att vara storasyster nu. Hon matar och klär på /av och tar gärna Olivers napp , "neeej Olleej, inte napp! Tille Ollej pjata" precis som vi säger när hon pratar med nappen i mun hela tiden " ta ut nappen så jag hör vad du säger!!!"
Igår vid maten frågade jag Thilde om
hon tyckte om lillebror?
" Aaaa, Tille klama lillebror!"
" men lillebror sover så du får krama honom sedan"
"TILLE KLAMA LILLEBROR!!!!" sedan följde veckans utbrott, vet inte riktigt om det var gulligt eller ej, lillebror vaknade ju iallafall.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar