måndag 28 maj 2012

Tvåbarnschock.

Googlar tvåbarnschock ikväll, försöker förbereda mig lite ;) det verkar vara väldigt kluvet iallafall, på en del ställen står att enbarnschocken är värre och att tvåan kommer liksom på ett bananskal och bara åker med i rutinerna . På andra ställen står det att det är sååå mycket jobbigare med två barn och att man aaaldrig får sova och aaaaldrig ha någon egentid. Nej men jag tror att det är bra att vara beredd på det värsta, men sedan vet jag med erfarenhet att jag och Björn klarar då det mesta med psyket och humöret i behåll. Det stod också att det man sa till varandra de första 6 månaderna gills inte, man blir tydligen helt förstörd och jäkligt bitchig utav att vara tvåbarnsförälder ;) haha nej jag tror inte det kommer bli så hemskt. Det blir väl vad man gör det till och sedan får man väl ha i bakhuvudet att det varar inte för evigt , den första tiden är väl värst sedan har alla kommit i sina nya roller. Vi fixar allt tillsammans!

Men hördu ärtan, du får ta att komma ut så vi får se hur det är på riktigt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. hej! Hitta precis till din blogg :)
    Vill du hjälpa mig att rösta på vilken färg till vår vagn? Hade varit super snällt!

    Vi har valt en BRIO GO, så nu är det färgen - BLÅ el RÖD. Hade varit super snällt om du ville gå in o rösta på min blogg :)

    http://perfectlifewithyou.blogg.se/2012/may/brio-go-rod-vs-bla.html#comment

    SvaraRadera