söndag 12 februari 2012

Helgen !

Vi har haft en riktig myshelg här på vikingavägen! I fredags kom mamma och pappa hit och de fick följa med och hämta sitt barnbarn på förskolan. T blev förvånad och glad och var på superhumör hela eftermiddagen tills hon stupade i säng vid sjutiden. Vi andra åt fajitas och spelade dumbass!:)
På lördag fick jag och Björn sovmorgon och sedan var frukosten framdukad , efter frukost svischade vi iväg till Högbo bruk för en riktig mysdag med promenad i det fina området, god lunch och spa ( massage för Björn och ansiktsbehandling för mig) såå härligt med lite paus! När vi kom hem blev det ännu en god middag med m&p och sedan blev det melodifestivalen! Jag hade så klart rätt om vilka som skulle gå vidare;) höll dock mer på rocka billygänget än minimunter !
I morse vinkade vi av mormor och morfar för den här gången , tack för i helgen underbara ni! Sedan vid lunch kom min fina vän Linnea upp från Stockholm och vi åt lunch ( jag lagade !! ) och pratade massor! Riktig välbehövlig update och så mysigt . det ska göras om snart! Det är ju så himla när mellan Sthlm och Gävle, men man är såå dålig på att få saker gjorda ändå! Men någon helg framöver innan jag blir miss elephant ska jag komma mig ned till storstaden och kolla läget :)

Thilde har varit på lite halvbra humör och sovit lite halvbra de senaste dagarna och sitter för det mesta med hela handen i munnen så vi misstänker att det är någon tand på g. Sååklart bara för att jag satt och sa till Bettina på vår ytterst trevliga date i tisdags( glömt att skriva om den , men church street med den bruden är oslagbart!) att vi aaaaldrig märkt av bär Thilde får tänder och blablabla så kommer smällen bara några dagar senare! Nästa gång jag säger något sånt får jag icke glömma "Peppar peppar ta i trä" ;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Hahha! "Peppar! Peppar" är SJUKT viktigt, glöm ALDRIG det igen!! :P

    SvaraRadera
  2. Det var så roligt att ni uppskattade er julklapp och B:s födelsedagspresent. Viktigt med vuxentid för att tanka.Kram från mamma

    SvaraRadera