måndag 27 februari 2012

Det där humöret..

Jag stod och lagade mat för någon timme sedan när min kära dotter kommer in i köket och pekar på systemkameran som ligger på bordet.. Och när Thilde pekar då SKA hon ha, inget snack om saken.. Och grejen är väl den att när det är tal om något lite billigare, ja typ en iphone ;) så får hon ofta bara för att mamma ska slippa den här fighten, som tydligen bara blir värre och värre. När jag sa nej satte hon iväg stortjutandes ut i vardagsrummet och drog ned allt som kom i hennes väg på golvet innan hon satt sig i ett hörn och grät och grät och grät! Det fanns inget stopp! Jag försökte med allt samtidigt som jag var mästerkock i köket ( att jag aldrig lär mig att det aldrig är för tidigt att börja med maten!) jag tog fram alla hennes leksaker som hon bara kastade iväg, jag erbjöd henne äta på golvet.. Ingenting fungerade! Hon var som en ål och ville bara få bort mig därifrån. Tillslut sa jag att vi struntar i maten och går och sover istället, då kröp hon upp i famnen på mig och somnade så fort jag lade ner henne i vagnen . Lille tröttis sover nu som en stock i vagnen inomhus( jag fick inte klä på henne) . Mamman har också sovit en stund, huur det ska gå med en trotsig tvååring och en liten bebis är det ingen som vet..


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Oh fy detdär med trotsen kan vara jätte jobbig! Här är den i full gång och ibland får man bara FÖRSÖKA ignorera, även om huvudet håller på att sprängas i spillror. Här ska du få en länk av mig som jag tyckte var jätte bra. Man behöver ju inte "gå" efter allt, men det är ialla fall en vägledning om man har svårt att veta hur man ska göra i vissa situationer osv. Jag har själv svårt med det ibland. De skriver både från föräldrarnas och barnets vinkel, så det blir lättare att faktist inte få skuldkänslor om man säger nej, eller ge med sig för "mycket". Länken är hursomhelst jätte bra och nyttig läsning för båda föräldrarna!! :) Hoppas den vägleder er lite på vägen, den hjälper oss ialla fall ;)

    http://www.babyvarlden.se/Bebis/Utveckling/Mental-utveckling-och-uppfostran/Samspel-med-barn-2-3-ar/

    SvaraRadera