onsdag 22 februari 2012

Fröken sjukelin

Idag fick Thilde gå på dagis igen, och det verkar som hon gillade det! När jag lämnade henne var hon så glad och bara satt sig i knät på en fröken och vinkade till mig . När jag sedan hämtade henne satt mysfian ensam i soffan och bläddrade i böcker . Känslan av att hämta sin dotter efter en hel dag är oslagbar! Jag fick massor av myskramar och en stor snorig puss, sedan vände hon sig till alla barn som kom och skulle "prata med oss och visa oss saker, och Thilde bara började vinka åt dem och fröknarna och heeddåå heddååå hela tiden ända tills vi kom ut i kapprummet . Det är små saker för andra men för en mamma är det stor, varje dag med min lilla tjej är ett äventyr jag inte för en sekund vill missa <3 .
Allt är så spännande , jag hade gett mycket för att vara en fluga i taket på dagis en dag och bara titta på henne, vad hon gör och hur hon reagerar på de andra barnen. Det vi ser av henne när vi kommer eller går är ju en sån liten del , jag vill veta vem som är favvofröken osv. Det är så konstigt att hon har ett helt annat liv på dagarna där inte mamma är med, thilde gör så mycket saker som jag aldrig får veta. Det känns helgalet, min lilla tjej?


När vi kom hem fick Thilde dock feber men var ändå ganska pigg efter lite Ipren. Farmor och farfar kom förbi och lekte och åt hemmalagade langos med oss, min första! Gott och trevligt! Thilde sover nu lugnt så jag hoppas hon piggnar på sig tills imorgon..

Jag ska också krypa i säng och hoppas på att jag blir bättre i min jäkla hals tills imorgon, jag blir ju galen på hur seg denna förkylning är! KOM AN BARA så det blir överstökat !




Mina mysar hänger på köksbänken :)

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Vilka finisar! Krya på dig lilla Thilde! Kan ju också meddela att jag saknar er mer och mer för varje gång jag går in här! Stoooor kram från mig och Leah! <3

    SvaraRadera