tisdag 12 februari 2013

Friskis!

Hej mina kära, nu ska jag uppdatera lite.. Jag ser ju att ni är en del som inte ger upp hoppet om mig och det gör mig glad och lite mer taggad att skriva en rad .

Dagarna går och går, vi är inne i den segaste, vardagligaste tiden på året och det känns verkligen. Just nu sitter jag och ojjar mig över att jag måste pulsa iväg till förskolan imorgon bitti med Thilde. Vi har en suverän förskola och jag får bra med motion men ibland känns det lite segt att gå 1,5 km *4 varenda dag vi ska dit. Men men, det blir snart vår och mycket lättare med det mesta igen.

I söndags var jag och Bettina på Friskis och körde ett Skivstångspin pass, kul!  Var riktigt mör i benen igår och träningsvärk idag så det var bra, haha. Idag var jag och Maria iväg på skivstångintervall, och herregud vad jag höll på att börja grina några gånger. SÅ jobbigt och därför SÅ bra. Känns bra att vara igång med träningen nu ordentligt också, målet är att komma iväg minst två gånger i veckan men gärna mer såklart. Men huvudsaken är att det blir en vana, det ska funka i längden. Sedan har jag ju mitt kära attractband att springa på här hemma, det har fått stå nu någon vecka då jag har fått benhinneinflammation(?!) och kan inte jogga för då gör det jätteont. Annan träning verkar funka ganska bra så får köra på det till det ger med sig.

Annars flyter vardagen som sagt bara på, lite förkylningar och sånt där som blir den här årstiden. Idag åkte min kära syster till Indien för att vara där i drygt tre månader, ojojoj vad jag är avis! Värme skulle verkligen pigga upp mig nu. Hon kommer få det underbart är jag säker på :)

 Vi myser ganska duktigt här hemma jag och barnen. Oliver är ett väldigt aktivt barn och man har fullt upp med att hålla koll på honom, det här måste ju absolut vara perioden man får minst gjort i hemmet. Han kryper fortfort och ska upp och ställa sig mot allt han kommer åt, när det är något ostadigt ramlar han såklart, därav måste mamman vara efter honom heeela tiden. Vilken tur att vi fått låna Theos gamla gåstol, förstår inte hur vi gjorde med Thilde när hon inte hade en gåstol? Väldigt smidigt tidsfördriv emellanåt och mamman kan andas ut en stund iallafall ;)
Igår blev iallafall Oliver 8 månader. Det är ju helt galet vad tiden går fort! Jag tänker att han borde vara typ 2 månader, jag förstår inte vart tiden tar vägen. Om 4 månader blir vår lille kille ett år, helt fantastiskt men jag har verkligen inte hängt med! Thilde firade även hon månadsdag igår, 2 år och 4 månader. Vår väldigt bestämda lilla tjej :)



Tiden går fort när man har roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar