måndag 18 februari 2013

2nätter på raken!

Wohoo det blev inget bråk inatt heller, våra små har nu sovit två nätter på raken ! Och ja, det är nästan lika stort att Thilde gjort det. Våra små piggeliner.

Idag har det varit en väldigt lugn hemmadag. När Oliver sov var jag och Thilde ut en sväng i skogen och tittade efter troll. Thilde " Halllååååp tjoll, är det någon heeeemma?" ropade hon rakt ut i skogen, sötonge ❤
Vi har även börjat lite på skoj/inte på så stort allvar med potträning , Thilde får sitta på pottan och titta på youtubefilmer med andra barn som sitter på pottan. Hon tycker att det är roligt så det är ju bra iallafall, men jag tror hon börjat utnyttja min välvilja, "Mamma, Tille sitta pottan" Jag tar glatt fram pottan . " mamma, PLATTAN!," så ska hon bara åt Ipaden..!

Imorgon blir det BVC och en sväng på stan, optikern ska få sig ett besök eftersom jag ska köpa glasögon! Jag har äntligen kollat synen på riktigt, tidigare har jag alltid fuskat mig igenom de där skolundersökningarna eftersom jag var livrädd för att få glasögon . Men nu så. Det blir kul!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar