fredag 1 juni 2012

Effektiv dag!

Idag har varit en bra dag, vi har hunnit med massor av sånna " såntmanbordetatagimenaldrigfårtidtill" saker, utan att ens tänka på det! I morse tvättade jag sofföverdragen innan jag åkte till skolan ( fördelen med en morgonpigg dotter) det har vi verkligen sagt lääänge att vi måste ta tag i! Även köksbordsduken och underlägg fick åka i maskinen, och lakanen.
Sen grupparbete till lunch , nu har jag bestämt att det var min sista dag för den här terminen. Jag har en grej till att göra eftersom jag kommer missa ett seminarium nästa vecka men det känns som att då har jag ändera min lilla bebis här eller så har jag gått över 9 dagar, så jag kommer inte orka. Så nu är det sommar ! Wihiii:)
När jag var hemma igen körde vi igång med tapetseringen av vårt sovrum, vi blev klara lagom tills att Thilde skulle hämtas . Det blev så jäkla bra! Vilken skillnad, jag lägger upp bild imorgon :) nu är snart sovrummet helt klart, bara en lampa som ska upp och en bokhylla som ska väck! Sen är nog hela nedervåningen klar , för ett tag fram över ;) så nästa projekt blir nog trädgården , Björn och grannen rev upp en massa buskar igår så nu ser det ut som ett slagfält, men blir nog kanon sedan ! Vi gillar verkligen att ha lite projekt på g här hemma tror jag, det tar aaldrig slut men det blir precis som vi vill ha det och det är så roligt att se vårt hem växa fram!

Nu ska jag sova, och inte ens önska att det händer något inatt , det blir väl till midsommar om vi har tur;) eller augusti, men då har min kära vän Andrea informerat mig om att det måste vara en elefant där inne. Och någon elefantunge har vi inte plats för i spjälsängen tyvärr..;)


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Hallååå! Håll dig till augusti så får vi kanske samtidigt?! :D hihi

    SvaraRadera