onsdag 20 juni 2012

Lite tid..

För att blogga nu men det kommer , måste bara komma in lite i min tvåbarnsmammaroll ;) de senaste dagarna har mest bara bekräftat vad jag tidigare trodde om tvåbarnsfamiljer. KAOS! Och då har jag ändå hjälp av min fantastiska syster denna vecka , undrar just hur det kommer att gå sedan ?;) haha vi får se det som en utmaning, om några veckor ska det nog funka ! Det är iallafall underbart, spelar ingen roll hur många blöjor som byts och hur mycket ingrott kräksjag har i håret, mina fina barn är helt fantastiska :)

Thilde är så fin och snäll med lillebror, klappar och hämtar saker han behöver . Det är väldigt viktigt att man är tyst när man är i närheten av Oliver , eftersom " bääshii sover ". Hon har helt plötsligt blivit så stor vår lilla tjej ! Den där syskonsvartsjukan märker vi inte mycket av heller, lite första dagen men sen är hon som vanligt.
Vi tränar mycket på färger nu när Thilde vill leka med duplo och " bygga toooon" och imorse kunde hon blå och grön !:) det går verkligen undan med språket nu, jätteroligt att höra på !
Nej nu sover snart båda barnen och jag ska lägga mig i soffan och inte lyfta ett finger på hela kvällen .. Eller jo, packa ska jag göra, imorgon åker vi nämligen till Sundsvall för att fira midsommar! :)




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar