onsdag 21 december 2011

Trött tjej!

Jag ligger redan i sängen och har gjort det någon timme, härligt! En ny mama har fått göra mig sällskap men nu är jag ännu tröttare än när jag var sjukt trött för en timme sedan;) Björnen är på stan och kollar på fotboll , så då passar jag på att sova !
I förmiddags blev jag klar med hemtentan. Bara man tar tag i det nån gång och inte bara går runt och har ångest för det så fungerar det ju bra. Två förmiddagar i "tysta rummet" på bibblan gjorde susen. Jag har inga som helst förhoppningar på något högre betyg på den här uppgiften, var inte alls peppad till att skriva hemtenta den här veckan. Men eftersom jag inte förväntar mig något mer än E kommer jag bli nöjd vad det än blir. Eller.. Jag vill då inte göra några kompletteringar!! Aja, ni fattar. Man väljer sina strider, och strider i julstressen är inte min grej;)

Annars flyter det på. Thilde har fått lite julklappar redan, igår fick hon en spis av gammelfarfar/ farmor och en superfin kofta av farfar! Idag fick hon köksutrustning av pappa så nu lagar hon mat hela tiden! Gott blir det:) speciellt kokt tomte(?!) som hon fixade till nu ikväll. T är fortfarande helt tokig i tomtar, överallt är totte! Min iphone är väääldigt poppis eftersom jag har ett tomtespel, så fort hon ser den pekar hon och säger tottee tottee tills hon får spela, haha gull.

Imorgon blir det lilljul hos Thildes farmor och Jörgen med den sidan av familjen. De har en mysig tradition med att äta pizza och spela spel och julklappsbyte dagen innan julafton, men nu åker vi till Sundsvall på fredag så i år blir det imorgon istället:) ja sen bär det alltså av till juniskär för att träffa min sida:) blir mysigt! Vi har som tradition att gå till skönsbergs kyrka på kvällen/natten mot julafton och lyssna på julkör, jättemysigt är det! Blir riktig julstämmning och jättemycket folk!

Godnatt folkens!:)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar