fredag 30 december 2011

Aatjo!

Soffläge. Fredag. Tacos. Snart film. GÖTT!

Imorgon är det nyårsafton, vi ska iväg till "grannar" och äta gott kan jag gissa;) 6rätters!
Nyårslöftet i år är att (eller man får säga det högt va?) få mer koll på vad vi äter! Mer disciplin! Inte alls " jagmåstegånedivikt" disciplin utan mer att vi måste lära oss att äta sånt som vi inte tycker är så himla gott ! I det här huset är vi duktiga på att skriva riktigt fina matlistor och åka och handla, problemet är att vi sedan inte är sugna på torsk när det kommer på listan! Jag gissar att det ligger minst 5 paket torsk i frysen, tanken är god iallafall;) våra problem är att Björn tycker inte om att laga tråkig mat (makaroner och korv) så då hittar han på något annat han är sugen på och så åker vi iväg och handlar och så blir det en blodig biff till tisdagsmiddag! Mitt problem är att jag hatar att laga mat så jag köper pizza istället .. Inte bra för plånboken alltså;) vi måste lära oss att lida lite på vardagar och äta gotta på helgerna .

Thilde tycker det är jätteroligt när man nyser! Tänk att hon var så rädd för nysningar för ett halvår sedan, nu går hon runt och låtsasnyser för sig själv hela tiden, hon tar verkligen i och kastar huvudet framåt och aaaattto
Nu ska jag bädda ner mig i sängen med en film och Björn ska iväg på fotbollskväll.




Thilde i sin nya fåtölj , hon är världens busunge och tittar på mig med busleendet och klättrar upp och ställer sig på armstödet och hoppar ! Galna unge, även att hon inte tar mig på allvar när jag säger ifrån .Det funkar bara när Björn gör det, då lägger hon sig med ansiktet ned i mattan och snyftar. Gofia, även fast du är busigast i bomhus så går det inte att göra annat än att le.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Vilken mysepysefia hon är! Och så söt! Och säkert megabusig! ;) Leah har också en sån fotölj som jag tryckt läääängst in i förrådet för hon ställde sig också i den hela tiden och studsade allt vad hon kunde, eh..sitta var det? Nahenej, säger det "duns" då blir det en skvätt tårar och så är det dags för mamma att få hjärtattack igen... inga gränser på de små liven inte! ;D

    Och ooohhh GRATTIS till den lilla/lille i magen! Tröjbomarna/Westergrenarna kommer ju ta över er del av Sverige snart! ;D När är det dags?!?!

    God Jul och Gott nytt år önskar vi i Nörge!! <3

    SvaraRadera
  2. Haha ja vilka bustjejer vi har! Tror nog att Thildes fåtölj åker in i förrådet ett tag den med;)
    Tack fina! Ja vi planerar att ta över Sverige i början av 2020 ;) det blir en lillebror, vi kunde inte låta bli att kolla den här gången!
    Jag vill jättegärna läsa din blogg igen! Har du tagit bort Facebook? Jag har ju iiingen koll alls nu ju!
    Hopas ni har haft en mysig jul och Gott nytt år till er! <3

    SvaraRadera