tisdag 12 mars 2013

Hon går och går..

Vi har en väldigt speciell äldre dam här i området . Hon är ute och går och går och går hela dagarna och kvällarna ( och kanske nätterna, vad vet jag) jag möter henne varje dag vi går till dagis på PRECIS samma ställe precis samma tidpunkt . Sedan ser jag henne flera gånger under dagen när hon går förbi här bakom huset på gångvägen. Varje dag. Och alldeles nyss (21.40) . Året runt.
Först trodde jag att hon var förståndshandikappad på något sätt för även fast vi träffades vaaaarje dag hejar hon aldrig , bara tittar på barnen lite ointresserat och går vidare. Men en dag när det var en halvmeter snö som vi pulsade fram log hon och sa typ " ojojoj nu har du det inte lätt inte" . Efter det hejade vi några dagar men nu har vi slutat med det igen ;)
Hon har iallafall blivit mer mänsklig för mig och jag är så nyfiken på vad hon är för person! Vad har hon gått igenom i livet? Hur har hon hamnat där på gångvägen? Vart bor hon? Blir hon inte uttråkad? Stannar hon aldrig ? Går hon på natten? Jag har många gånger varit frestad att följa efter henne eller fråga henne något men hon går så sakta så det skulle märkas direkt om jag smög efter.
Mystiska damen , du var absolut värd ett blogginlägg.


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Ohh vad läskigt! Jag pratade om en man som går samma slinga över gatan här hela tiden, samma sak var gång man ser han. Så skämtade jag till det att det är sånna som gör så när de inte är i detta livet också... såååå.. är du säker på att damen finns "på riktigt"? ;) *fniss*

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg!

    SvaraRadera