måndag 25 mars 2013

Älskade tvååring

Livet med en tvååring är verkligen en berg-och dalbana som heter duga. Ena sekunden bryter fröken ihop totalt för att det bara står en pall vid skötbordet (Det står oftast två där som hon SKA klättra upp på ) . Nästa sekund är det världens goaste mest kärleksfulla tjej vi har här hemma.
Bara de senaste veckorna har hon utvecklats jättemycket i talet, nu kan man verkligen prata med henne i längre meningar, hon berättar vad hon gjort under dagen osv.
För några dagar sedan satt Björn och pratade med henne och hon berättade vad alla släktingar hette, men när det kom till farmor blev det svårt..
Björn : farmor heter Ca, Caa ?
Thilde : CARL-OSCAR! JAJAJAAA
Haha underbara unge, vem är Carl-oscar? Det har iallafall hållt i sig och igår när farmor var och hälsade på var det fortfarande lite svårt , vart det Cajliiin eller Carl-oscar nu igen?

Helgen har varit lugn och skön. I lördags var jag på barnloppis och fyndade massor av leksaker och böcker till barnen. Så vi hade roligt och lekte med dem under eftermiddagen.
I söndags begravde jag mig i mitt plugg medans resten av familjen varit hos "farmor och Jörgen" . Jag har fått mycket gjort så det är skönt, har lite press på mig själv att bli klar med alla resterande uppgifter till torsdag så jag kan ta det lugnt i påsk när vi ska till Sundsvall.
Den gamla goda tiden, när du inte hade lika mycket makt över dina stackars föräldrar ;)


Idag har jag och barnen varit hemma hela långa dagen precis som vanligt på måndagar. Dessa dagar har varit lite kaotiska förut med en vild tvååring och en ännu lite vildare "halvåring" . Nu har vi fått mer struktur på dagarna, och mina barn har vuxit som bara den. Vi har supermysigt, vi leker, barnen leker, jag hinner faktiskt stoppa in en tvätt emellanåt, och dagarna går faktiskt ganska fort. Det bådar gott inför sommaren då vi tre ska härja hemma heeela sommaren lång. Fram till den 12 augusti vill säga, för då börjar inskolningen för vår lille Oliver, helt galet.

Det ska bli skönt att åka "hem" till Juniskär till helgen iallafall. Det ska bli mysigt att vara några dagar hos mamma och pappa. Sedan vill jag hem och krama om min älskade finaste vän som har en jobbig tid nu, att livet ska vara så himla orättvist <3

1 kommentar:

  1. Vi längtar efter er. Välkomna till Juniskär och oss.

    SvaraRadera