lördag 1 september 2012

Fredag!

Det har varit en skön dag i regnet ! Imorse vid halv fem åkte Björn iväg för att skjutsa farfar och Sigrid till Arlanda så jag, Thilde och Oliver hade storsängen för oss själva och sov till, hör och häpna, klockan 07! Lagom till pappa Björn kom hem :) sedan mös vi i regnet på förmiddagen.
Efter lunch åkte jag och Oliver till vår kära hälsocentral för mammaträff, trevligt! Herregud sån skillnad det är på hälsocentraler! Jag är så glad att vi bytte från skitcarema där de helst ville att vi skulle skippa den obligatoriska läkarundersökningen. Nu går vi på hälsocentralen city och vilken skillnad! Idag när vi kom dit dukade BVCsköterskan upp med fruktfat, Loka och mörk choklad inför vår mammaträff. På carema fick vi en kopp kaffe första träffen, efter det skulle vi få betala ! När vi suttit och pratat ett tag vaknade Oliver och var jätteledsen och ville inte äta. Han var så en stund innan vi gick dit också , han är förkyld så det är troligen öronen. Hon som höll i det gick direkt iväg och hämtade barnläkaren som tittade på honom . På Carema kom barnläkaren dit bara någon gång ibland på speciella dagar, och då är det superstressigt så man får klä av barnen i väntrummet så de kan göra sina obligatoriska undersökningar på löpande band. Här finns det en jämt som man kan "kika förbi" om det skulle vara några funderingar. Kan inte tro att detta inte kostar oss någonting, att det vara sån jäkla skillnad. Det borde inte vara något snack om saken , välj en privat hälsocentral! (eller Carema kanske också är privat? Ajja välj en annan, typ city;)

På eftermiddagen har vi iallafall fortsatt mysa och jag och Thilde har varit ute och flängt i regnet och köpt en ny grind till trappen ! Ikväll har jag även beställt ett par skitsnygga rosa gummistövlar! Äntligen, det är välbehövligt så här i höstrusket! :) Thilde har också shoppat ett par nya pjucks inför vintern då vi såg att hennes kanoneccos från förra året blivit för små . De får vänta in lillebror helt enkelt .

Imorgon ska jag och Thilde börja på familjegympa här på vikingaskolan . Spännande och roligt att göra något sånt bara vi två, det behövs!

Nu blir det till att sova, ännu en hektisk natt att vänta kan jag tro !





- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar