måndag 29 april 2013

ÅååHej!

Ja men hej och hå. Det blir inte uppdaterat här så ofta nu direkt. Det är inte för att jag inte vill men det går bara så mycket snabbare med instagram. För det är ju det, i dessa hektiska tider ska allt gå snabbtsnabbt. Men om en månad breder sommaren ut sig och jag ska hinna med allt det där jag inte gör nu. Hänga med härliga vänner och familj ,svara på sms, pussa på barnen (och mannen) , äta mat, träna som bara den, städa som bara den, tvätta håret, sminka mig, ta på mig något annat än mjukisar.  Ja ungefär så, för nu består dagarna mest av barnlek och plugg. Och plugget tar upp väldigt mycket av min tankekraft så missar en del annat, typ allt. Men snart så :)

Ajja nu när jag ändå har pluggpaus. Livet snurrar på, barnen är goa som bara den. Det är sån fart här på dagarna så man kan ju bli snurrig av mindre. Oliver är ÖVERALLT ! Herregud, tänk när han börjar springa?! Då kommer det liksom inte finnas något stop. Och när han börjar öppna dörrar?!
Idag blev plutten sjuk och låg med feber i mammas famn en bra stund, men när  Thilde vaknade från sin lunchnap blev det fart på O igen, det var väl mest saknad av storasyster som gjorde det ;)

Imorgon är det sista april och mina föräldrar och syster kommer hit och äter. Sedan åker mamma och pappa vidare mot Paris och systeryster stannar här en vecka !:) Mysigt värre! Det ska bli skönt med lite avbrott i vardagen och någon som kan ta hand om barnen medans jag glassar på altan (Visst Linnet?)

Just ja! En sak till som hänt i helgen är att jag och min kära har rivit ut badrummet nere. Haha vi kan inte vara lediga i tre dagar i streck utan att dra igång något. I helgen drog vi igång massor med projekt och fullföljde alla utom badrummet. Bra jobbat, men badrummet är väl klart om några månader kan jag tro, men det göör inget .

Nu ska jag gå och knyta mig lite innan nattspringet tar vid. Härlig tid det här med småbarnsår ;)  Påminn mig om det här när jag sitter där och gnäller för att jag är trött efter en 8 timmars sömn om några år. JAG SOVER JU FÖR TUSAN INTE MER EN TVÅ TIMMAR I STRÄCK! NÅGONSIN!! Så sluta klaga nu era jäkla sjusovare ;)

Godnatt Kära !
 Gammal dator = Gammal bild. En gravid Empa i Washington . Så väldigt ovetandes om vilken älskad busunge som orsakade den där "magen som jag inte ooorkar dra in längre ".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar